۵ نکته برای بهبود عملکرد سیمبندی

Bonsai Wiring

۱- کاربردپذیری در برابر زیبایی‌شناختی 

هر عملی در سیم‌بندی به هر دو فاکتور زیبایی و عملکرد  توجه دارد. به عبارت ساده‌تر: اگر ظاهر زیبایی ندارد و خوب به نظر نمی‌رسد، چیزی اشتباه است. اگر سیم‌بندی شما موثر نیست و کار نمی‌کند، چیزی اشتباه است.

۵ نکته برای بهبود عملکرد سیم‌بندی

 ۲- زاویه یکسان، فاصله یکسان، بدون جدایی از شاخه 

این ریتم برای هر دور سیمی که روی بونسای خود قرار می‌دهید باید اعمال شود. هر چرخش باید در همان زاویه انجام شود. فاصله بین هر دور باید یکسان باشد. و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بین سیم و شاخه شکافی وجود نداشته باشد.

۵ نکته برای بهبود عملکرد سیم‌بندی

۳- زاویه کاربرد سیم را بازتر کنید 

دانش رایج بونسای در کتاب‌ها می‌گوید که ۴۵ درجه بهترین زاویه کاربرد است. اما این زاویه سیم را برای کار بیش از حد سخت می‌کند و کارایی آن را کاهش می‌دهد. همچنین در نهایت سیم بیشتری به شاخه بسته می‌شود و این از نظر زیبایی‌شناختی ناخوشایند است. ۵۵-۶۰ درجه بهترین زاویه برای انجام است، سیم کمتری را اعمال می‌کنید که دستکاری و حالت‌دهی را برای شما راحت‌تر می‌کند.

تکنیک‌های سیم‌بندی بونسای

۴- از دست تکیه‌گاه خود بیشتر از دستی که سیم را می‌پیچاند استفاده کنید 

تکنیک‌های سیم‌بندی بونسای

بزرگترین تکنیک برای سیم‌بندی موفق هم از نظر عملکرد و هم از نظر زیبایی شامل اولویت دادن به استفاده از دست نگهدارنده شماست. دست نگهدارنده تماس بین سیم و شاخه را حفظ می‌کند. همچنین زاویه اعمال سیم را تعیین می‌کند.

می‌دانید که وقتی زوایای نامنظم، فاصله نابرابر، یا شکاف دارید، نشانهٔ آن است که دست نگهدارنده کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد. اگر روی دستی که سیم را می‌پیچاند بیشتر از دست نگهدارنده خود تمرکز کنید، سیم‌بندی شما به خطر می‌افتد.

۵-  از اهرم استفاده کنید

با دست اعمال‌کننده خود، سیم را دورتر ازشاخه و انتهای آن را نگه دارید و بپیچانید، نه از فاصلهٔ نزدیک به شاخه، این طرز استفاده از اهرم، مقدار تلاشی را که باید برای سیم‌بندی انجام دهید کاهش می‌دهد. همچنین افزایش نیروی وارد شده در حالت اهرم، سیم شما را نرم‌تر می‌کند، کنترل بیشتری به شما می‌دهد و روی درخت ملایم‌تر می‌پیچد.

منبع: bonsaimirai

ترجمه : کانال هنر بونسای و باغبانی

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

استفاده از مطالب و محتوای سایت بونسایکار با درج لینک و ذکر منبع محدودیتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید